Nutriția de toamnă – perele

Autor: Dr. Adina Trandafir

Varietatea de soiuri de pere care ne sunt la dispoziție este mare și trebuie să profităm de ele în special toamna când le putem cumpăra proaspete. 

Aceste fructe sunt reconfortonante, hipoalergenice, constituie o excelentă sursă de fibre solubile , dar totodată o cantitate apreciabilă de Beta Caroten și de vitamina B, fosfor, potasiu și alte minerale esențiale. 

Hipoalergenice– sărace în salicilat și benzoat, perele sunt printre cele mai sărace fructe în alergeni, motiv pentru care adesea sunt recomandate în dietele de excludere pentru persoanele care suferă de alergii sau intoleranțe alimentare. 

Constipație – Fibrele conținute în pere sunt în mare parte insolubile reprezentând un bun laxativ. 

Oboseala – sunt un aliment revigorant, vitamina C conținută în pere stimulează în egală măsură secreția de noradrenalină și serotonină, neurotransmițători care îmbunătățesc starea de bine. 

Reumatism – conțin o asociere de potasiu, pectine și tanini care favorizează scăderea nivelului acidului uric. Perele sunt deci recomandate persoanelor cu probleme de reumatism, gută sau artrită.

Cum profităm la maxim de acest fruct – perele ?

Nu îndepărtăm coaja – la nivelul ei se găsește cea mai mare parte a vitaminelor și fibrelor

Se coc treptat – deci pot fi păstrate până în momentul în care devin perfect coapte

Deshidratate – au conținut ridicat în zahăr dar și în fibre naturale . Deci sunt o sursă foarte bună de energie.

pere nutritie

Autor: Dr. Adina Trandafir

Leave a Comment