Fructul kaki – proprietati si beneficii

Un fruct specific anotimpului rece – kaki sau persimon, cum este denumit în literatura de specialitate, se face remarcat prin efectul puternic antioxidant pe care îl are datorită conținutului mare de vitamina C.

Fructul crește într-o specie de copaci denumită Dyospiros kaki și este originar din China. Se culege de obicei toamna și uneori și iarna. În funcție de specie, culoarea sa poate varia de la portocaliu la roșu-maroniu.  Are o textură cărnoasă asemănătoare roșiei și un gust deosebit, dulceag, cu o ușoară aromă de miere.  

În anotimpul rece este unul dintre fructele ideale pentru care putem opta datorită multiplelor beneficii pe care le aduce organismului.

Iată câteva dintre ele:

  • este bogat în vitamina C,  susține astfel funcționarea optimă a sistemului imunitar
  • are un conținut ridicat de fibre, asigură sănătatea sistemului digestiv, îmbunătățește tranzitul intestinal și oferă o bună senzație de sațietate
  • conține vitamina A și luteină, doi compuși care contribuie la îmbunătățirea acuității vizuale, protejează țesuturile oculare de radiațiile ultraviolet și reduc riscul de degenerescentă maculară  
  • este o sursă bună de mangan – rol de coenzimă în metabolismul glucidic și lipidic 
  • furnizează aproximativ 30g de carbohidrați complecși cu absorție lentă la 100g, prevenind astfel o creștere bruscă a valorilor glicemiei 
  • are un aport caloric redus – app 70kcal la 100g, o alegere bună în dietele de pierdere în greutate  
organic-persimmon-or-kaki-fruit

Cum poate fi consumat fructul kaki

Fructul kaki poate fi consumat proaspăt, uscat sau gătit, fiind deseori folosit în salate, prăjituri sau budinci.

Este o alegere foartă bună pentru o gustare dulce sau se poate mânca dimineața la micul dejun combinat cu lactate fermentate (iaurt, sana, chefir) și cereale integrale.

 Îl putem adăuga în salate de fructe, se combină foarte bine cu fructele de pădure și citricele (mandarine, portocale, grapefruit) sau în salate proaspete de legume verzi – rucola, baby spanac, valeriană, kale, salată verde, broccoli, andive, arugula.

Pentru cei care doresc să experimenteze gusturi  interesante, fructul kaki se poate prepara la cuptor combinat cu carne slabă de pui sau scurcan.

Autor: Laura Oncescu – Farmacist, Technician nutriționist

Leave a Comment